5213212 Kuluttajakäyttäytyminen, 6 op
Tunniste |
5213212 |
Voimassaolo |
01.01.2014 -
|
Nimi |
Kuluttajakäyttäytyminen |
Lyhenne |
KUKÄ |
Laajuus | 6 op |
Vanhenemisaika |
|
Tyyppi | Aineopinnot |
Oppiaine | 0324 Liiketaloustiede |
Laji | Opintojakso |
Tuntimäärä |
|
Opinto-oikeus |
|
Arvostelu | 0-5 |
Suositeltu suoritusaika | |
| |
|
|
| |
Vastuuyksikkö |
Kauppatieteet, Kuopio (K) |
|
Opettajat
Opintokohteen yleinen oppimateriaali:
Tekijä |
Nimike |
Vuosi |
Pakollinen |
Saatavuus |
|
Ekström, Karin M. |
Consumer Behaviour. A Nordic Perspective |
|
Pakollinen |
Saatavuus |
|
Lisätiedot 2010 |
|
Lisäksi |
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali |
|
Pakollinen |
Saatavuus |
|
Kuvaus:
Osaamistavoitteet |
Opiskelija osaa
kuvata kuluttajan sisäisiä ja kulutusympäristöön liittyviä tekijöitä, jotka muovaavat kulutusta ja kuluttajien toimintaa
määritellä kuluttajakäyttäytymisen peruskäsitteet ja lähestymistavat
tunnistaa, eritellä ja analysoida kuluttajia ja kulutusta koskevaa tietoa
arvioida yrityksen markkinointipäätöksiä kuluttajakäyttäytymisen näkökulmasta
ratkaista kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ajankohtaisia ongelmia |
Sisältö |
Kulutuskulttuurit, arvot ja asenteet, päätöksenteko, kuluttajien kognitiiviset ja affektiiviset prosessit, kokemuksellinen kuluttaminen, asiakaslähtöinen markkinointi. |
Suoritustavat |
Perustutkinto- ja sivuaineopiskelijat:
Luennot 18 t (80 % läsnäolo), ennakkotehtävät 24 t, ryhmätyö 50 t, itsenäinen työskentely 66 t, tentti 4 t.
Verkkototeutus:
Itsenäinen työskentely 79 t, Moodleen kirjallisesti palautettavat tehtävät 79 t, verkkotentti 4 t. |
Toteutustavat |
Perustutkinto-opiskelijat: Luennot, ennakkotehtävät, ryhmätyö, tentti.
Verkkototeutus: Verkko-opinnot, välitehtävät, verkkotentti. |
Oppimateriaalit |
Solomon, M. R., Hogg, M. K., Askegaard, S. & Bamossy, G. 2019. Consumer behavior: A European perspective. 7th edition. Harlow: Pearson Education (saatavilla myös e-kirjana)
Artikkelit ja muu materiaali. |
Arvosteluperusteet |
Perustutkinto- ja sivuaineopiskelijat: Tentti 50 %, ryhmätyöraportti 40 %, ryhmätyön esitys 10 %.
Verkkototeutus: Välitehtävät hyv/hyl, tentti 100%. |
Edellytykset |
Markkinoinnin perusteet |
Ajankohta |
Kauppatieteiden kandidaatin 2. vuosi |
Tarjontatieto |
Kauppatieteiden kandidaatin tutkinnon opiskelijat. Kauppatieteiden sivuaineopiskelijat.
Avoimen yliopiston opiskelijat. |
Avainsanat |
Kuluttajakäyttäytyminen, kulutuskulttuurit, kuluttajan päätöksenteko. |
Kampus |
Joensuu |
Lisätietoja |
Järjestetään lukuvuosina 2021-2022 ja 2022-2023.
Opetuksen kieli: suomi |
|
Kirjainlyhenne opetustapahtuman nimen edessä tarkoittaa kampusta, jolla opetus tai tentti järjestetään: J = Joensuu, K = Kuopio.
Meneillä oleva ja tuleva opetus
Tulevat tentit